Bent u, het huidige Corona beleid ook zo zat?

Door rickboy333 op woensdag 9 december 2020 16:29 - Reacties (36)
Categorie: -, Views: 6.535

Ja, dat ben ik zeker, maar

ik wil niet dat de IC's overspoeld raken met mensen die Covid hebben waardoor regulieren zorg niet meer mogelijk is.

Ik wil niet dat de zorg zo overbelast raakt dat artsen door stres fouten gaan maken.

En het virus is misschien niet zo dodelijk, toch kan dit virusje ervoor zorgen dat onze IC's overbelast raken voor whatever reason

Het beleid is niet perfect, en kan enorm verbeterd worden, de horeca is een goed voorbeeld hoe zij worden genaaid. Natuurlijk mag (en moet) er ruimte zijn voor (opbouwende) kritiek naar het beleid toe.

Maar zeg nou niet van die domme dingen, en stel je niet zo aan als een klein kind.

Na de 2e wereldoorlog moest men ook de schouders eronder zetten, en tot de jaren 60 werken voor een hongerloontje om dit land op te bouwen. Dat was voor hun ook niet leuk.

Maar goed, na jarenlang geen crisis te hebben gehad heb je verwende mensen die bij het minste of geringste gaan janken om hun ''vrijheden''.

Maargoed, we hebben ook niet de vrijheid om 250km over de afsluitdijk te rijden, of de huizen van andere mensen leeg te roven, een muiskorf voor je mond in openbare gebouwen is dan toch niet zo erg of wel?


zoooo, dat was een lekkere hersenscheet!

Volgende: MrEpicOST gabanned van youtube, de reden slaat nergerns op. 06-'14 MrEpicOST gabanned van youtube, de reden slaat nergerns op.

Reacties


Door Tweakers user tweakerbee, woensdag 9 december 2020 16:34

Bent u, willekeurig kommagebruik, ook, helemaal, zat?

Jazeker :+

Door Tweakers user rickboy333, woensdag 9 december 2020 16:59

tweakerbee schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:34:
Bent u, willekeurig kommagebruik, ook, helemaal, zat?

Jazeker :+
ja maar, willekeuring kommagebrui, zorg, ervoor dat, je, bericht wel, lekker, binnenkomt, maar ik vind, niet, dat mijn, post, daar goed, genoeg voor, is. ;)

Door Tweakers user mrc4nl, woensdag 9 december 2020 19:17

Ik ben vooral het hypocriete beleid zat.

Hotels mogen wel eigen gasten serveren aan tafel maar normale restaurants niet

Max 4 (of wat het nou 3) personen in een huiskamer, maar een volle stadsbus mag wel.

Vuurwerkverbod, maar carbid schieten mag wel. (gezellig met zijn allen bij de keet!)

Geen alcoholverkoop na 20:00 uur, want om 20:00 is de kans op versprijding groter ofzo :?


Ja van dit soort dingen ga ik eigenwijs worden.

Door Tweakers user kelwin123, woensdag 9 december 2020 19:23

Weet je wat? Laat de hele economie door de maatregelen maar in elkaar storten. Stort de huizenmarkt ook in elkaar en kan ik goedkoop een huis kopen.

Dank je allemaal! Ga vooral zo door!

Onder het mom van; ieder nadeel heeft zijn voordeel.

Door Tweakers user Blokker_1999, donderdag 10 december 2020 07:24

mrc4nl schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:17:
Ik ben vooral het hypocriete beleid zat.

Hotels mogen wel eigen gasten serveren aan tafel maar normale restaurants niet

Max 4 (of wat het nou 3) personen in een huiskamer, maar een volle stadsbus mag wel.

Vuurwerkverbod, maar carbid schieten mag wel. (gezellig met zijn allen bij de keet!)

Geen alcoholverkoop na 20:00 uur, want om 20:00 is de kans op versprijding groter ofzo :?


Ja van dit soort dingen ga ik eigenwijs worden.
Wat stel je dan voor? Dat hotelgasten in bed eten?

Op een stadsbus zit je geen uren zonder mondmasker (of dat hoort toch niet), je voert over het algemeen ook geen gesprek (ik zie dat niet vaak gebeuren). De interactie is dus korter en veiliger. Een recente studie toonda net aan dat het overgrote deel van besmettingen net in die huiskamer plaatsvind. Vind jij het dan vreemd dat we net daar onze contacten moeten beperken?

Ik vind het ook spijtig dat we alles expliciet moeten gaan verbieden en dat mensen anders toch maar gaan doen. Het vuurwerkverbod is een teken van: vier nieuwjaar thuis, ga niet op een ander, ga niet samentroepen. Waarom moet men toch altijd alles zo gaan definieren tot in de kleinste details om mensen toch maar te laten gehoorzamen? Hoeveel slechter moet het nog worden vorodat mensen hun eigen verantwoordelijkheid nemen?

Nee, na 20:00 is de alcoholconsumptie gewoon veel hoger. Mensen drinken 's avonds en 's nachts. Door na 20:00 geen alcohol meer te verkopen wordt het moeilijker om snel een dronken samenkomst te organiseren. En dan krijg je het argument: maar dan doen mensen het thuis wel. Maar thuis blijf je over het algemeen in een veel beperktere kring. Je zit niet op een openbare plaats met 100 mensen om je heen, op elkaar gepakt.

Door Tweakers user bug53, donderdag 10 december 2020 07:55

ik ben het ook zat , dat een virus dat niet onderschat maar ook niet overschat moet worden vergeleken wordt met de tweede wereldoorlog zodat (onderbouwde) kritiek op maatregelen direct in een bepaald daglicht komt. Tijdens 40/45 had de NL regering vanuit Engeland weinig keuzes qua crisisbeheersing.
Nu wel en dus kun je daar kritiek op hebben. Verder is het een beetje een ongefundeerde rant / hersenscheet zoals je het zelf noemt.
Wie zijn die jankende verwende mensen met 'van die domme dingen' en 'stel je niet zo aan' en waarom zijn die dingen dom en waarom stelt diegene zich aan?

samenvatting: kijk in de spiegel en wees zelf wijzer dan al die domme zeurende mensen en houd het bij de inhoud.

Door Tweakers user LordSinclair, donderdag 10 december 2020 10:19

kelwin123 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:23:
Weet je wat? Laat de hele economie door de maatregelen maar in elkaar storten. Stort de huizenmarkt ook in elkaar en kan ik goedkoop een huis kopen.
Jij wil van je uitkering dan een huis kopen? :D

Door Tweakers user pumpidumpi, donderdag 10 december 2020 15:12

Na de Tweede Wereldoorlog was de grammatica van de gemiddelde Nederlander toch beter... Ondanks het hongerloontje en de gebutste schouders, of juist dankzij?

Door Tweakers user Bas170, donderdag 10 december 2020 17:10

Te weinig komma's :N

Door Tweakers user rickboy333, donderdag 10 december 2020 19:56

pumpidumpi schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:12:
Na de Tweede Wereldoorlog was de grammatica van de gemiddelde Nederlander toch beter... Ondanks het hongerloontje en de gebutste schouders, of juist dankzij?
Maar het is toch geen rant als er geen spelfouten inzitten toch? Eigenlijk is het al een schande dat ik zo weinig komma's gebruik en ik geen hoofdletters gebruikt, oh, ik, bedoel, hooftletturs.

Door Tweakers user rickboy333, donderdag 10 december 2020 20:06

bug53 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 07:55:
ik ben het ook zat , dat een virus dat niet onderschat maar ook niet overschat moet worden vergeleken wordt met de tweede wereldoorlog zodat (onderbouwde) kritiek op maatregelen direct in een bepaald daglicht komt. Tijdens 40/45 had de NL regering vanuit Engeland weinig keuzes qua crisisbeheersing.
Nu wel en dus kun je daar kritiek op hebben. Verder is het een beetje een ongefundeerde rant / hersenscheet zoals je het zelf noemt.
Wie zijn die jankende verwende mensen met 'van die domme dingen' en 'stel je niet zo aan' en waarom zijn die dingen dom en waarom stelt diegene zich aan?

samenvatting: kijk in de spiegel en wees zelf wijzer dan al die domme zeurende mensen en houd het bij de inhoud.
Daar geef ik je geen ongelijk in, maar ik ben dat gezeur een beetje zat.

Nergens is meer opbouwende kritiek, er word alleen maar gescholden op de regering. Daardoor word de opbouwende kritiek in dezelfde hoek geschoven als de conspiracy gekkies die claimen dat het verplicht dragen van een mondkapje ''hun vrijheid inperkt''. Scheij toch uit toch gauw uit.

Mijn vergelijking ging trouwens niet over de oorlog, maar de wederopbouw. Mensen moesten in de jaren 50 voor weinig geld werken om het land weer op te bouwen. Die mentaliteit van broederschap en ''samen komen we er door'' lijkt compleet verdwenen te zijn. En deze coronacrissis is nog geen 10% schaden tov de wederopbouw naar de oorlog.

Door Tweakers user mr_evil08, donderdag 10 december 2020 21:54

Gaan we weer dat mondkapjes beleid, we weten allemaal dat niet medische mondkapjes vrijwel niets toevoegen en daar gaat de discussie vaak ook om, iets dragen wat geen toegevoegde waarde heeft.

Mondkapjes beleid is prima maar dan wel de N95 mondkapjes.

Door Tweakers user bug53, donderdag 10 december 2020 22:43

rickboy333 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:06:
[...]


Daar geef ik je geen ongelijk in, maar ik ben dat gezeur een beetje zat.

Nergens is meer opbouwende kritiek, er word alleen maar gescholden op de regering. Daardoor word de opbouwende kritiek in dezelfde hoek geschoven als de conspiracy gekkies die claimen dat het verplicht dragen van een mondkapje ''hun vrijheid inperkt''. Scheij toch uit toch gauw uit.

Mijn vergelijking ging trouwens niet over de oorlog, maar de wederopbouw. Mensen moesten in de jaren 50 voor weinig geld werken om het land weer op te bouwen. Die mentaliteit van broederschap en ''samen komen we er door'' lijkt compleet verdwenen te zijn. En deze coronacrissis is nog geen 10% schaden tov de wederopbouw naar de oorlog.
ondanks de wat schreeuwerige titel staat hier wel wat genuanceerde kritiek van mensen die 'doorgeleerd' hebben. Wat niet betekent dat ze gelijk hebben, maar t is wel een ander geluid. https://www.herstel-nl.nl/

dat mensen niet in herstel modus zitten kan ik wel een beetje begrijpen, gebombardeerde huizen , kapotte bruggen e.d. zijn wat zichtbaarder. Een deel van de economische schade ontstaat door al dan niet terechte maatregelen van de overheid (hier ben ik even neutraal in, ik weet het echt even niet), dat voelt toch wel anders dan schade veroorzaakt door een buitenlandse vijand. De 'vijand' van nu, voor zover je een virus zo kan aanduiden is nog in het land en niet tastbaar. Dat maakt het bestrijden lastig en de collateral damage die vooral bij ondernemers ligt wat lastiger te verteren.

Maar van 5 g dingen , betiteling als muilkorven en vage complot theorieën moet ik ook weinig hebben. Ik draag braaf mijn mondkapje daar waar dat moet, hoewel ik ernstig twijfel aan het nut.


Door Tweakers user klaas1967, vrijdag 11 december 2020 12:07

Vragen stellen over het beleid is schijnbaar een zonde en dan wordt je op meestal virtueel aan de schandpaal genageld. Dat bepaalde zaken niet logisch zijn en rammelen aan alle kanten moge duidelijk zijn. Begin dit jaar werden we bang gemaakt met corona doden nu alleen nog maar met besmettingen en zijn er blijkbaar niet genoeg corona doden om het huidig beleid in stand te houden. De testen die worden gebruikt zijn eigenlijk niet geschikt om specifiek te testen op het beruchte covid-19 ,ze geven aan dat er een virus aanwezig is in je lichaam of dat je een virus hebt gehad (de griep) b.v. Mondkapje is schijn veiligheid want virus deeltjes gaar er gewoon doorheen,ze houden de grotere druppels tegen die vrijkomen bij hoesten of niezen meer niet. De maatregelen liegen er niet om en zetten bijna ieders normale leven op zijn kop omdat de logica achter de maatregelen ontbreekt. Ziekenhuizen liggen niet vol met corona patienten,niet in het noorden tenminste,vorig jaar lagen om deze tijd de ziekenhuizen (vol) met griep patienten maar die zijn schijnbaar ineens allemaal genezen. We worden belazerd maar dat mag schijnbaar niet gezegd worden want dan ben je een wappie. Ga eens op onderzoek uit en geloof niet klakkeloos wat Rutte en de Jonge maar uitkramen.

Door Tweakers user TIGER79, vrijdag 11 december 2020 12:23

We worden belazerd
Met als doel ?

Door Tweakers user Jerie, vrijdag 11 december 2020 12:38

Bent u, het huidige Corona beleid ook zo zat?
Nee.

Door Tweakers user rickboy333, vrijdag 11 december 2020 12:40

klaas1967 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:07:
Vragen stellen over het beleid is schijnbaar een zonde en dan wordt je op meestal virtueel aan de schandpaal genageld. Dat bepaalde zaken niet logisch zijn en rammelen aan alle kanten moge duidelijk zijn. Begin dit jaar werden we bang gemaakt met corona doden nu alleen nog maar met besmettingen en zijn er blijkbaar niet genoeg corona doden om het huidig beleid in stand te houden. De testen die worden gebruikt zijn eigenlijk niet geschikt om specifiek te testen op het beruchte covid-19 ,ze geven aan dat er een virus aanwezig is in je lichaam of dat je een virus hebt gehad (de griep) b.v. Mondkapje is schijn veiligheid want virus deeltjes gaar er gewoon doorheen,ze houden de grotere druppels tegen die vrijkomen bij hoesten of niezen meer niet. De maatregelen liegen er niet om en zetten bijna ieders normale leven op zijn kop omdat de logica achter de maatregelen ontbreekt. Ziekenhuizen liggen niet vol met corona patienten,niet in het noorden tenminste,vorig jaar lagen om deze tijd de ziekenhuizen (vol) met griep patienten maar die zijn schijnbaar ineens allemaal genezen. We worden belazerd maar dat mag schijnbaar niet gezegd worden want dan ben je een wappie. Ga eens op onderzoek uit en geloof niet klakkeloos wat Rutte en de Jonge maar uitkramen.
Of gewoon uit je echokamer komen?

Je eerste argument dat er blijkbaar meer doden moeten komen slaat nergens op en is nergens op gebaseerd, jouw onderbuik is geen feit.

De PCR tests zijn de beste tests die we hebben met als enige 2 alternatieve de Elisa test en de antigen test (die heeft ook een fancy naam, maar die ben ik vergeten) de PCR test is daaruit de meest betrouwbare met een accuracy van 95%. Zeker nu de primers die voor PCR tests gebruikt worden flink verbeterd zijn tov 3 maanden geleden. Maar goed, jullie soort papagaaien alleen maar de ''alternatieve media'' na in je straatje passen waar geen donder van klopt. Geen van jullie kan me ubberhaubt uitleggen zonder te googelen hoe een PCR test werkt (en als jullie dat wel doen komen jullie met de verkapte Wikipedia versie)

Doe eens zelf onderzoek zou ik zeggen.

https://www.sikkom.nl/hoe...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
https://www.health.harvar...or-covid-19-2020081020734

Mondkapjes zijn geen wondermiddel maar helpen wel degelijk. je zegt het zelf al, het houd grote druppels tegen. Dat is toch al gauw 50% van de waterdruppeltjes die anders in de lucht verspreid worden. Daarmee neemt ook de range van verspreiding af.

En als laatste, de lockdown en social distancing houd niet alleen corona tegen, maar elke ziekte die verspreid worden door mens-op-mens. Dit is een feit dat zelfs een 12 jarige zou moeten snappen, maar is voor jullie blijkbaar heeeeeel moeilijk om te begrijpen. Als maatregelen die er voor zorgen dat een virus met een enorme besmettingsgraad indammen, wat denk je dat er dan gebeurd met virussen die minder besmettelijk zijn? Corona is 10 keer meer besmettelijker dan griep, dus tel uit je winst. Dus het is ook logisch dat er nu minder grieppatiënten zijn, of ben je zo onnozel dat je nog geloofd dat griep door de kou komt?

En dit heb ik al kunnen ontkrachten in 5 minuten. Het is zo makkelijk om onderzoek te doen, maar daar zijn jullie te beroerd/dom/laf voor. Lekker als een schaapje achter de alternatieve media aanhuppelen en zelf 0 onafhankelijk onderzoek doen. of die feiten van die zogenaamde alternatieve media wel klopt. Jullie doen net of jullie kennis van zaken hebben, maar als ik simpele vragen stel aan jullie soort als ''hoe werkt een PCR test dan volgens jullie (technische uitleg graag)? kom ik al vaak met een úhhhh'' of een persoonlijke aanval thuis.

En dit is het probleem ook. Dankzij jullie worden legitieme kritiek in dezelfde hoek geschoven als jullie soort die denkt alles te weten over corona, maar in feiten helemaal, maar dan ook helemaal niks weten over corona en virussen.

Door Tweakers user Chris.nl, vrijdag 11 december 2020 13:15

An sich ben ik het beleid niet zat. Deze maand krijg ik de zorgbonus en straks mag ik als een van de eersten de broek laten zakken voor de vaccinatie. Tuurlijk voor een vaccinatie kan je ook je mouw opstropen, maar dat heb ik al een tijdje gedaan, zeg maar.

Leuk is anders maar positief blijven en er het beste van maken, binnen de piketpaaltjes die gezet zijn, is ook een optie. Net als confabuleren dat je het beter weet terwijl je, uit respect, toch een mondkapje draagt.

Door Tweakers user TIGER79, vrijdag 11 december 2020 13:31

Dat is toch al gauw 50% van de waterdruppeltjes die anders in de lucht verspreid worden. Daarmee neemt ook de range van verspreiding af.
Daarbovenop is het ook nog eens zo dat je altijd te maken hebt met een viral load. En die is in grotere druppels, wat een dergelijke masker wel tegenhoudt, simpelweg hoger dan in bijv aerosolen. Oftewel : je maakt simpelweg meer kans de infectie op te lopen. Het is geen waterdicht (no phun intended) systeem maar kan wel als risico-beperkende maatregel gezien worden.

Door Tweakers user klaas1967, vrijdag 11 december 2020 13:32

rickboy333 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:40:
[...]


Of gewoon uit je echokamer komen?

Je eerste argument dat er blijkbaar meer doden moeten komen slaat nergens op en is nergens op gebaseerd, jouw onderbuik is geen feit.

De PCR tests zijn de beste tests die we hebben met als enige 2 alternatieve de Elisa test en de antigen test (die heeft ook een fancy naam, maar die ben ik vergeten) de PCR test is daaruit de meest betrouwbare met een accuracy van 95%. Zeker nu de primers die voor PCR tests gebruikt worden flink verbeterd zijn tov 3 maanden geleden. Maar goed, jullie soort papagaaien alleen maar de ''alternatieve media'' na in je straatje passen waar geen donder van klopt. Geen van jullie kan me ubberhaubt uitleggen zonder te googelen hoe een PCR test werkt (en als jullie dat wel doen komen jullie met de verkapte Wikipedia versie)

Doe eens zelf onderzoek zou ik zeggen.

https://www.sikkom.nl/hoe...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
https://www.health.harvar...or-covid-19-2020081020734

Mondkapjes zijn geen wondermiddel maar helpen wel degelijk. je zegt het zelf al, het houd grote druppels tegen. Dat is toch al gauw 50% van de waterdruppeltjes die anders in de lucht verspreid worden. Daarmee neemt ook de range van verspreiding af.

En als laatste, de lockdown en social distancing houd niet alleen corona tegen, maar elke ziekte die verspreid worden door mens-op-mens. Dit is een feit dat zelfs een 12 jarige zou moeten snappen, maar is voor jullie blijkbaar heeeeeel moeilijk om te begrijpen. Als maatregelen die er voor zorgen dat een virus met een enorme besmettingsgraad indammen, wat denk je dat er dan gebeurd met virussen die minder besmettelijk zijn? Corona is 10 keer meer besmettelijker dan griep, dus tel uit je winst. Dus het is ook logisch dat er nu minder grieppatiënten zijn, of ben je zo onnozel dat je nog geloofd dat griep door de kou komt?

En dit heb ik al kunnen ontkrachten in 5 minuten. Het is zo makkelijk om onderzoek te doen, maar daar zijn jullie te beroerd/dom/laf voor. Lekker als een schaapje achter de alternatieve media aanhuppelen en zelf 0 onafhankelijk onderzoek doen. of die feiten van die zogenaamde alternatieve media wel klopt. Jullie doen net of jullie kennis van zaken hebben, maar als ik simpele vragen stel aan jullie soort als ''hoe werkt een PCR test dan volgens jullie (technische uitleg graag)? kom ik al vaak met een úhhhh'' of een persoonlijke aanval thuis.

En dit is het probleem ook. Dankzij jullie worden legitieme kritiek in dezelfde hoek geschoven als jullie soort die denkt alles te weten over corona, maar in feiten helemaal, maar dan ook helemaal niks weten over corona en virussen.
Echokamer, jullie soort, onderbuik figuren ,laf/domme/schapen ! Weg zetten alsof jezelf de wijsheid in pacht hebt en iedereen die vraagtekens zet bij de maatregelen aan de digitale schandpaal nagelen. Waarom 2 mensen op bezoek maar wel in een vol vliegtuig zitten ,uitzonderingen maken voor religieuze groepen alsof er dan geen besmettingen plaats vinden ! Dat zorgt er bij mij voor dat ik grote vraagtekens zet bij alle beperkingen. Ik probeer fatsoenlijk te blijven helaas is dat blijkbaar voor mensen als jij niet weggelegd. Vergeet niet vooraan te staan wanneer je een spuit kunt halen.

Door Tweakers user rickboy333, vrijdag 11 december 2020 13:40

klaas1967 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:32:
[...]


Echokamer, jullie soort, onderbuik figuren ,laf/domme/schapen ! Weg zetten alsof jezelf de wijsheid in pacht hebt en iedereen die vraagtekens zet bij de maatregelen aan de digitale schandpaal nagelen. Waarom 2 mensen op bezoek maar wel in een vol vliegtuig zitten ,uitzonderingen maken voor religieuze groepen alsof er dan geen besmettingen plaats vinden ! Dat zorgt er bij mij voor dat ik grote vraagtekens zet bij alle beperkingen. Ik probeer fatsoenlijk te blijven helaas is dat blijkbaar voor mensen als jij niet weggelegd. Vergeet niet vooraan te staan wanneer je een spuit kunt halen.
Ja, maar nu noem je dus wel legitieme kritiekpunten op. Want inderdaad, het slaat nergens op dat volle vliegtuigen wel mogen, en dat er een uitzondering is op religieuze groepen.

Er is een verschil tussen onzin en onderbouwde kritiek. En dat is juist het punt wat ik probeer te maken, legitieme kritiek word ondergesneeuwd door onzin. Als iemand tegen je zegt dat PCR tests niet werken, en je wil daar meer over weten dan Google je dat, en dan kom je er vrij snel achter dat PCR tests wel gewoon werken, en dat mondkapjes wel enigzins effectief zijn.

Maar het feit dat religieuze instellingen uitgezonderd worden is niet goed te praten en niet te ontkrachten. Dat slaat simpelweg gewoon nergens op. En dat is de kritiek op het beleid wat de overhand zou moeten hebben, en niet die makkelijk te ontkrachtte onzin.

Door Tweakers user klaas1967, vrijdag 11 december 2020 14:17

rickboy333 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:40:
[...]


Ja, maar nu noem je dus wel legitieme kritiekpunten op. Want inderdaad, het slaat nergens op dat volle vliegtuigen wel mogen, en dat er een uitzondering is op religieuze groepen.

Er is een verschil tussen onzin en onderbouwde kritiek. En dat is juist het punt wat ik probeer te maken, legitieme kritiek word ondergesneeuwd door onzin. Als iemand tegen je zegt dat PCR tests niet werken, en je wil daar meer over weten dan Google je dat, en dan kom je er vrij snel achter dat PCR tests wel gewoon werken, en dat mondkapjes wel enigzins effectief zijn.

Maar het feit dat religieuze instellingen uitgezonderd worden is niet goed te praten en niet te ontkrachten. Dat slaat simpelweg gewoon nergens op. En dat is de kritiek op het beleid wat de overhand zou moeten hebben, en niet die makkelijk te ontkrachtte onzin.
Mijn vraagtekens bij de pcr test .. https://www.ninefornews.n...test-niet-betrouwbaar-is/ Van Dissel zegt 't zelf,toch ??

Mijn vraagtekens over de ziekenhuis opnames ... https://www.ninefornews.n...ronavirus-dit-is-waanzin/ .. zitten ze er dan helemaal naast ??
https://www.rivm.nl/sites...2_Griep_cijfers_A4_NL.pdf

Een familielid van mij kreeg eind 2019/begin 2020 te maken met benauwdheid ,koorts etc alles wat hoort bij griep .. helaas was er geen plek in het lokale ziekenhuis want dat lag al vol met griep patienten en ze moest dus naar een ander ziekenhuis waar nog wel plek was. Wat bleek dubbele long ontsteking en gelukkig kantje boord toch nog gered en is nog steeds herstellende. Na intrede van corona toch maar eens testen en wat bleek influenza type b ,zelfde symptomen en net zo dodelijk. Net begin 50 wel zo nu en dan kwakkelend met de gezondheid en dan bijna het loodje leggen door griep. Dus ja ik zet mijn vraagtekens bij ziekenhuis opnames. Ik probeer het allemaal te snappen want ook ik heb heel veel moeite met alle beperkingen die worden opgelegd zonder dat het hele verhaal logisch is want het rammelt aan alle kanten.

Door Tweakers user rickboy333, vrijdag 11 december 2020 15:59

klaas1967 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:17:
[...]


Mijn vraagtekens bij de pcr test .. https://www.ninefornews.n...test-niet-betrouwbaar-is/ Van Dissel zegt 't zelf,toch ??

Mijn vraagtekens over de ziekenhuis opnames ... https://www.ninefornews.n...ronavirus-dit-is-waanzin/ .. zitten ze er dan helemaal naast ??
https://www.rivm.nl/sites...2_Griep_cijfers_A4_NL.pdf

Een familielid van mij kreeg eind 2019/begin 2020 te maken met benauwdheid ,koorts etc alles wat hoort bij griep .. helaas was er geen plek in het lokale ziekenhuis want dat lag al vol met griep patienten en ze moest dus naar een ander ziekenhuis waar nog wel plek was. Wat bleek dubbele long ontsteking en gelukkig kantje boord toch nog gered en is nog steeds herstellende. Na intrede van corona toch maar eens testen en wat bleek influenza type b ,zelfde symptomen en net zo dodelijk. Net begin 50 wel zo nu en dan kwakkelend met de gezondheid en dan bijna het loodje leggen door griep. Dus ja ik zet mijn vraagtekens bij ziekenhuis opnames. Ik probeer het allemaal te snappen want ook ik heb heel veel moeite met alle beperkingen die worden opgelegd zonder dat het hele verhaal logisch is want het rammelt aan alle kanten.
En daar begint het dus al fout. Ninefornews is een welbekende fakenews website opgericht door UFO-jager Anton Teuben. Als je ook een beetje verder kijkt op de website dan kan je nog meer onzin vinden zoals het ontkennen van de maanlanding en 5G theorieën.

Maar om ontopic te blijven:

Het eerste stukje van de PCR test is een prachtig voorbeeld hoe fakenewswebsites de waarheid proberen te verdraaien en naar hun hand zetten. Ik zal je leren hoe je bij dit soort gevallen kan achterhalen of iets nep of echt is, je kopieert letterlijk het nieuwsbericht en plempt het in Google.

En wat zien we bovenaan staan in Google? Jawel het officiële stuk van de daadwerkelijke briefing van de 2e kamer (super daadwerkelijk) van 22 september 2020. Dit is dus waar Van Dissel volgens Nine for News claimt het gezegd te hebben.
Dat laatste is natuurlijk niet aan mij, want of je dat wel of niet doet, zou
een beleidspunt zijn. Maar even met betrekking tot de PCR-test: sedert de
vorige bijeenkomst heeft een uitvoerig stuk in NRC Handelsblad gestaan
dat hier uitvoerig op inging. U heeft natuurlijk gelijk: als een test
fout-positieve uitslagen heeft en ook als een test fout-negatieve uitslagen
heeft – «PCR-test» is overigens weliswaar één naam, maar daar zitten
meerdere dingen achter – heeft dat natuurlijk effect, met name als de
prevalentie, het vóórkomen, laag wordt. Dat is een bekende instinker: iets
wordt uitgezocht in een groep met een hele hoge mate van ziek zijn door
de specifieke ziekte en als je het dan in de algemene bevolking doet, blijk
je plotseling alleen maar fout-positieven op te pakken. De achtergrond is
dus zeker bekend. Bij de PCR-test geldt wel dat die een hoge mate van
specificiteit heeft. De PCR-testen die in Nederland worden uitgevoerd,
richten zich – soms in tegenstelling tot elders – bovendien nog op
meerdere delen van het moleculair van de genetica van het virus. Dat
maakt dat de fout-positieven, doordat je ook op meerdere targets werkt,
ook weer worden teruggebracht. Daarom gaf ik aan dat de ene PCR-test
niet automatisch hetzelfde geeft als de andere PCR-test. Maar u heeft
gelijk: soms zijn de reacties niet voldoende helder. In Nederland leidt dat
ertoe dat je je vervolgens richt op een andere target om het al of niet te
bevestigen. Dat is een belangrijke reden waarom je met verstand naar die
uitslagen moet kijken en waarom je het niet zonder meer in alle gevallen
kan aflezen. Ik denk dus dat dat in Nederland zorgvuldig gebeurt. Je zal
altijd geringe marges hebben van fout-positief en fout-negatief. Dat kan
soms niet anders.
Het tweede punt dat u noemt, is ook belangrijk. We realiseren ons
natuurlijk dat een positieve PCR-test betekent dat je genetisch materiaal
aantoont, maar dat betekent niet per definitie dat je levend virus aantoont
en betekent dus ook niet per definitie dat je levend virus aantoont waar
iemand ziek van werd. Daar heeft u dus volkomen gelijk in. Ook dat speelt
natuurlijk mee in de interpretatie. Zoals u wellicht ook weet, heb je bij zo’n
PCR zogenaamde cycle time. De reactie wordt dus steeds herhaald,
waardoor het product uiteindelijk zichtbaar wordt. De mate waarin dat
helemaal aan het eind of helemaal aan het begin van alle cycli is, zegt iets
over de hoeveelheid. We weten ook uit onderzoek in Nederland, onderandere uitgevoerd in het Erasmus in Rotterdam, dat daar een correlatie
mee is. Met andere woorden: we hebben natuurlijk gekeken naar de
correlatie tussen positiviteit en het al of niet hebben van een levend
kweekbaar virus. Voor de duidelijkheid: kweekbaar in weefselkweken.
Maar u heeft gelijk in die zin dat, als je een PCR-test doet zonder dat er
een klinisch ziektebeeld is – met andere woorden: het testen van asymptomatische personen waarvan een deel ook asymptomatisch blijft en een
deel vervolgens klachten ontwikkelt, waarna je het eigenlijk presymptomatisch testen noemt – met name bij asymptomatisch testen vaak
moeilijk te interpreteren is wat er dan speelt. Uit getallen die uit Amerika
terugkomen, maar in sommige gevallen ook wel uit Nederland, blijkt dat
als je daar dan heel snel een test opzet die net iets anders doet, deze soms
negatief kan uitvallen. Onze boodschap is dus dat je kritisch naar die
testen moet kijken en dat we ons natuurlijk heel goed realiseren dat de
prevalentie, die momenteel overigens niet zo laag is, van invloed is op het
uiteindelijke terecht positief en fout-positief. Maar als die test gekoppeld is
aan iemand die ziek wordt, net als met de hele andere diagnostiek die we
binnen en buiten ziekenhuizen uitvoeren, dan ga je natuurlijk een relatie
leggen met het feit dat je isoleert. Ik heb ook wel gehoord dat beweerd
wordt dat alles wat wij testen gewoon fout-positief is, omdat het er
helemaal niet is. Dan wil ik toch verwijzen naar het feit dat de ziekenhuizen vollopen, dat we ic-opnames zien en dat dat ook in het buitenland
is. Voor het naar die zijde doorvoeren zou ik zeer willen waarschuwen.
Maar dat dat probleem er op zich is, dat het wordt onderkend en dat we
daar ook controles op uitvoeren, daar heeft u gelijk in.
AHHHAA, wat zien we daar? Juist ja, gefeliciteerd, je bent bij de neus genomen door een fakenews site die de een heel debat/ondervraging naar hun eigen hand heeft gezet om zo mensen in bs te laten trappen.

Je mag zelf het document doorlezen en als je kritische vragen hebt mag je ze altijd stellen (want die heb ik ook), maar blijf van die fakenews websites af en ga direct naar officiële bronnen toe DAT IS HOE JE KRITISCH ONDERZOEK UITVOERT!

Goed je tweede stuk.

Dit is al heel makkelijk om te ontkrachten, heb je naar de datum gekeken wanneer dit stuk geschreven was? Maart 2020, en die cijfers waar ninefornews het over heeft zijn dan dus waarschijnlijk van februari. Met andere woorden, Ninefornews trekt een conclusie gebaseerd op data van nog geen maand oud vs data van een geheel jaar. Tja zo kan ik wel conclusies trekken. Dan kan je ook wel zeggen dat ''Iedereen met een minimumloon van 20K per jaar verdiend net zo veel als iemand die 20K per maand''

En om ook je grieptwijfel weg te nemen. Het klopt dat griep en Corona net zo dodelijk zijn. Dat is algemeen bekend. Het probleem is dat corona veel besmettelijker is dan griep, wel tot 10 keer als ik me niet vergis. Je kan het vergelijken met benzine en Chloortrifluoride (een van de meest brandbare vloeistoffen op aarde) allebei kan je in de fik zetten, alleen kan elke malloot met benzine omgaan als die een beetje oppast en kan de boel al in de fik vliegen met chloortrifluoride als je al een keertje schud.

Dat is het grootste probleem met corona, die besmettelijkheid. Als corona net zo besmettelijk was als griep waren er geen enorme problemen. Maar omdat corona zo besmettelijk is, is het juist zo'n probleem. Je blindstaren op dat dodencijfer is leuk, maar je mist dan het hele plaatje wat dit virus kan doen. Nu is dit naar mijn mening ook wel deels de schuld van de politiek die zelf ook het dodencijfer hebben ''gehypt'', maar dat dodencijfer is nooit het probleem geweest, die besmettelijkheid is het probleem waar onze maatschappij van op z'n kop staat.

Door Tweakers user snoos, vrijdag 11 december 2020 23:31

Waarom wordt het altijd een ontzettende haat tussen de mensen die voor en tegen het beleid zijn ?

Er is in 2016 een groot signaal gegeven over onze beperkte IC capaciteit.
Bron:
https://www.nu.nl/coronav...-bedden-bij-pandemie.html

in 2018 waren er al grote tekorten in IC capaciteit. De ziekenhuizen waren vol en de patiënten daadwerkelijk niet meer op de IC terecht konden.
"Soms is het zo druk dat mensen een extra nacht op de spoedeisende hulp moeten blijven omdat er geen bed vrij is op de verpleegafdeling"
Bron:
https://www.ad.nl/binnenl...-grieppatienten~ab5eb9e0/

Met de steeds groter wordende zwakke groep van oude mensen (babyboomers) wordt de vraag naar deze capaciteit steeds groter.

Er wordt nu telkens over de belasting van de zorg gesproken en over dat we het met een lockdown moeten voorkomen.
Dit terwijl Corona niet de "oorzaak" is van de overbelasting. In 2018 lagen de IC's namelijk ook vol en was er geen Corona.

Er is sprake van een structureel te kort aan zorgplekken in Nederland. Wanneer er over het belonen van zorg personeel wordt gestemd loopt de coalitie letterlijk de kamer uit om dit te proberen dwars te bromen.

In het huidige kabinet is er een complete gebrek is aan goede en tijdige inzet van onze zorg.
Toch zie je in de pols dat de huidige coalitie het nog goed doet maar geen benoemswaardige punten heeft op dit vlak.

In de huidige lockdown is er 90 miljard uitgegeven.
Dit staat gelijk aan de totale stijging van de staatsschuld van 1991 tot en met 2005.
Bron:
https://www.furorteutonic...ds-dieper-in-de-schulden/

Dat we het niet kunnen betalen is een feit want we zitten al met een begrotingstekort.

Waar gaat dit op bezuinigd worden ?

We zitten in een goed welvarend land en de zorg is de laatste tijd met de bezuinigingen een beetje te veel weg gecijferd. Als we alle energie nu eens steken in het focussen op de zorg komen we een stuk verder dan alle lockdowns en wel of niet kloppende maatregelen

Door Tweakers user duikje, zaterdag 12 december 2020 15:06

Heb zelf een hele avond en nacht op de SEH mogen doorbrengen van de week voor er een bed beschikbaar was en dat was ook alleen nog mogelijk als ik geen corona had. Heb dus met eigen ogen en oren gehoord en gezien hoe hier in de regio de coronacrisis tot aan de lippen staat van de zorg.
Het zorgpersoneel loopt zich een slag in de rondte en krijgt een heleboel agressie en onbegrip over zich heen en heeft veel meer te lijden van de maatregelen dan wie dan ook, ze verdienen onze steun en ons respect en al is er zelfs maar een kans dat een maatregel maar voor 1% effectief is dan zouden we de gevolgen daarvan voor lief moeten nemen.
Al die idioten die denken dat hun vrijheden worden aangetast zouden verplicht eens een dagje op de spoedeisende hulp mee moeten draaien als vrijwilliger, denk dat dat een hele ontnuchterende kijk op de situatie geeft.

Door Tweakers user Nature, zondag 13 december 2020 11:17

Operatie geslaagd patient overleden, dat is hoe ik het zie. Zo blind staren op de corona dat de rest uit het oog verloren wordt, gezinnen in de financiële problemen, mensen die depressies ontwikkelen door eenzaamheid e.d, suicides, kinderen/tieners die zich niet goed sociaal kunnen ontwikkelen etc etc.

Door Tweakers user Tsurany, maandag 14 december 2020 13:29

snoos schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 23:31:
We zitten in een goed welvarend land en de zorg is de laatste tijd met de bezuinigingen een beetje te veel weg gecijferd. Als we alle energie nu eens steken in het focussen op de zorg komen we een stuk verder dan alle lockdowns en wel of niet kloppende maatregelen
Het probleem is dat je de zorg niet zo snel kan opschalen aangezien er niet alleen een materieel tekort is maar ook een personeelstekort. Je kan er niet voor kiezen om de maatregelen maar te negeren en het aantal patiënten te laten stijgen met als argument "ze hadden veel eerder wat moeten doen", dat gaat simpelweg geen resultaat bieden.

Als de druk er af is dan is er tijd voor reflectie, op dit moment moet je naar korte termijn oplossingen kijken. En dan ga ik liever af op de mening van specialisten dan op de mening van internet schreeuwers.

Door Tweakers user JKen, dinsdag 15 december 2020 19:28

Nature schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:17:
Operatie geslaagd patient overleden, dat is hoe ik het zie. Zo blind staren op de corona dat de rest uit het oog verloren wordt, gezinnen in de financiële problemen, mensen die depressies ontwikkelen door eenzaamheid e.d, suicides, kinderen/tieners die zich niet goed sociaal kunnen ontwikkelen etc etc.
Precies. Dit zie ik ook om mij heen.
En ook hoe het geld er nu doorheen wordt gejaagd. Geloof me iemand die straks over 2 jaar ziek is krijgt straks nog te horen dat er geen geld meer is om haar te behandelende gezien dat geld er al doorheen is gejaagd tijdens de corona crisis.

Door Tweakers user R20141016, woensdag 16 december 2020 07:00

JKen schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:28:
[...]

Precies. Dit zie ik ook om mij heen.
En ook hoe het geld er nu doorheen wordt gejaagd. Geloof me iemand die straks over 2 jaar ziek is krijgt straks nog te horen dat er geen geld meer is om haar te behandelende gezien dat geld er al doorheen is gejaagd tijdens de corona crisis.
Maar heb jij wel een oplossing? Iets met beste stuurlui staan aan wal.
De lockdown moest veel eerder komen. Maar waarom zijn er nog steeds niet essentiële winkels open? Waarom vertrekken er nog dagelijks vliegtuigen met vakantiegangers? Waarom gaan er nog steeds werknemers naar kantoor?

Door Tweakers user st.maartenk, woensdag 16 december 2020 09:26

rickboy333 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:40:
[...]
en dat er een uitzondering is op religieuze groepen.
Ik kreeg het idee dat er geen andere uitzondering is voor religieuze groepen dan de "normale" uitzondering.

Namelijk dat uitingen van geloof vastgelegd liggen in de grondwet "Artikel 6. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet."

Volgens mij maakt de regering geen uitzondering, maar beseffen ze dat een verbod op religieuze bijeenkomsten in strijd is met de grondwet. Op dezelfde manier dat de regering aangeeft te adviseren om niet meer dan 2 personen thuis op bezoek te krijgen, maar dit niet echt kan handhaven.

Daar staat natuurlijk los van, dat het religieuze groepen niet netjes staat om vervolgens hier maar (mis)bruik van te maken. Echter ben ik hetzelfde van mening over de ondertussen wekelijkse feestjes van mijn buren. Je doet er echter niks aan

Echter als ik dit verkeerd interpreteer hoor ik het graag!

Door Tweakers user snoos, woensdag 16 december 2020 12:01

Tsurany schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:29:
[...]

Het probleem is dat je de zorg niet zo snel kan opschalen aangezien er niet alleen een materieel tekort is maar ook een personeelstekort. Je kan er niet voor kiezen om de maatregelen maar te negeren en het aantal patiënten te laten stijgen met als argument "ze hadden veel eerder wat moeten doen", dat gaat simpelweg geen resultaat bieden.

Als de druk er af is dan is er tijd voor reflectie, op dit moment moet je naar korte termijn oplossingen kijken. En dan ga ik liever af op de mening van specialisten dan op de mening van internet schreeuwers.
Korte termijn terwijl we er al 9 maanden in zitten en de toekomst visies langer is.
Hiernaast zullen de huidige IC's gewoon weer overvol raken ook al is corona voorbij.

Reflectie is belangrijk op elk moment anders ren je allemaal maar door in je tunnel visies.

Hiernaast is het niet de mening van alleen internet schreeuwers. Zo wordt Zuid korea geroemd door de aanpak. Deze aanpak was niet het inzetten van een zware lockdown. Maar het rigoureus testen en isoleren van de mensen die daadwerkelijk positief zijn in plaats van iedereen maar forceren.

https://en.wikipedia.org/...9_pandemic_in_South_Korea

Door Tweakers user jaikzelf, woensdag 16 december 2020 12:08

Zal ik dan als microbioloog in de levensmiddelenindustrie maar even een reactie plaatsen.
Ik heb het afgelopen jaar in de horeca alleen maar geld verloren, ik heb mijn vastgoedtak, dus vandaar uit mijn personeel kunnen betalen.
Mijn vrouw is hersenchirurg en die draait de laatste 3 maanden op de SEH mee, mijn vrouw heeft een eed afgelegd, dat ik haar de laatste maanden vrij weinig zie is vervelend.
Maar dat staat niet in verhouding dat er mensen zijn die hun naaste verloren zijn door Covid 19.

Door Tweakers user Dikke Kip, woensdag 16 december 2020 14:21

st.maartenk schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:26:
Namelijk dat uitingen van geloof vastgelegd liggen in de grondwet "Artikel 6. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet."

Volgens mij maakt de regering geen uitzondering, maar beseffen ze dat een verbod op religieuze bijeenkomsten in strijd is met de grondwet. Op dezelfde manier dat de regering aangeeft te adviseren om niet meer dan 2 personen thuis op bezoek te krijgen, maar dit niet echt kan handhaven.

Daar staat natuurlijk los van, dat het religieuze groepen niet netjes staat om vervolgens hier maar (mis)bruik van te maken. Echter ben ik hetzelfde van mening over de ondertussen wekelijkse feestjes van mijn buren. Je doet er echter niks aan
Wow ik ben iemand in het wat-is-het-belachelijk-dat-er-een-uitzondering-is-op-met-zn-allen-in-een-kerk-gaan-zitten-kamp, maar op deze manier heb ik daar nog nooit naar gekeken, dankjewel.

Als buitenstaander lijkt het mij misschien verstandiger zijn om in net zulke sterke bewoordingen te adviseren om dat niet te doen als het negatieve reisadvies, maar misschien dat dat je je daarmee juridisch al snel op glad ijs bevindt?

Het is gewoon zo raar om een lijstje met regels te lezen als:
- x mag niet
- y mag niet
- kerken blijven open

Door Tweakers user Milanobrotchen, woensdag 16 december 2020 14:29

mrc4nl schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:17:
Ik ben vooral het hypocriete beleid zat.

Hotels mogen wel eigen gasten serveren aan tafel maar normale restaurants niet

Max 4 (of wat het nou 3) personen in een huiskamer, maar een volle stadsbus mag wel.

Vuurwerkverbod, maar carbid schieten mag wel. (gezellig met zijn allen bij de keet!)

Geen alcoholverkoop na 20:00 uur, want om 20:00 is de kans op versprijding groter ofzo :?


Ja van dit soort dingen ga ik eigenwijs worden.
idd eigenlijkgewoon alles op slot of bijna niets op slot

Door Tweakers user Milanobrotchen, woensdag 16 december 2020 14:30

kelwin123 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:23:
Weet je wat? Laat de hele economie door de maatregelen maar in elkaar storten. Stort de huizenmarkt ook in elkaar en kan ik goedkoop een huis kopen.

Dank je allemaal! Ga vooral zo door!

Onder het mom van; ieder nadeel heeft zijn voordeel.
als mensen dood gaan komen er ook huizen vrij XD --\_('_,')_/--

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Via deze link kun je inloggen als je al geregistreerd bent. Indien je nog geen account hebt kun je er hier één aanmaken.